Az iskolai kreatív klíma. (Az iskolai kreatív klíma vizsgálata a Kecskeméti Református Általános Iskolában)

Kiss-Sipos, Eszter (2023) Az iskolai kreatív klíma. (Az iskolai kreatív klíma vizsgálata a Kecskeméti Református Általános Iskolában). UNSPECIFIED thesis, Debreceni Református Hittudományi Egyetem.

[img] Text
Kiss-Sipos Eszter_az iskolai kreatív klíma vizsgálata_pdfa.pdf
Repository staff only

Download (1MB)

Abstract

Dolgozatom témája az iskolai kreatív klíma vizsgálata. Ennek oka: mindig foglalkoztatott, hogyan érzi magát ugyanabban a közegben két különböző személyiségű ember, min múlik, hogy egy közösség, egy intézmény úgy működhessen, hogy az a ehető legtöbbet hozza ki a tagjaiból. Feltettem hát a kérdést, hogy vannak-e olyan állandó elemek, melyek befolyásolják egy szervezet működését, vannak-e olyan megfigyelhető tulajdonságok, amelyek vizsgálatával könnyedén összefoglalható egy intézmény sajátossága. Ezen gondolatok mentén jártam utána a szervezeti kultúrák, szervezeti klíma fogalmának és jellemzőinek, mely fogalmakat szerencsémre már sokan, sokszor kutattak, sokféle szempontból körül járva. Miután bemutatom ezeket a tanulmányokat, elméleteket, a kreativitás felé veszi a dolgozatom az irányt, mivel a végső célom, hogy megvizsgáljam, mennyire segíti a Kecskeméti Református Általános Iskola rendszere a diákok kreativitásának fejlődését. Kutatásom fő forrásait Péter-Szarka Szilvia, az Iskolai Kreatív Klíma Kérdőív egyik kidolgozója nyújtotta, akinek átfogó vizsgálatának köszönhetően ma már nem csak céges szervezetek számára, hanem akár középiskolai, általános iskolai intézmények kreatív klímáját, azaz légkörét vizsgálhatjuk. Ezért dolgozatomban nem csupán a szervezeti kultúra, illetve klíma kérdéskörét járom körül a témát kutató legfontosabb szakemberek állásfoglalása alapján, hanem a kreativitás kialakulásához szükséges tényezőket, a kreatív személyiség alapvetői tulajdonságait is bemutatom neves szakemberek tanulmányainak felhasználásával. A kérdőív bemutatása és a felvett válaszok kiértékelése nyomán megpróbálkozom olyan fejlesztési ötletek bemutatásával is, mely hasznos lehet a vizsgált iskola számára hosszú távon is.

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: iskolai klíma, kreatív klíma, szervezeti légkör
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > B Philosophy (General)
H Social Sciences > H Social Sciences (General)
H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
L Education > L Education (General)
Divisions: Adult Training Centre
Depositing User: Eszter Sipos
Date Deposited: 27 Jun 2024 09:42
Last Modified: 27 Jun 2024 09:42
URI: http://derep-szd.drhe.hu/id/eprint/2667

Actions (login required)

View Item View Item