Marton, Sándor Ádám (2023) „Drámapedagógia” egyetemi tantárgy tervezete és megvalósítása. UNSPECIFIED thesis, Debreceni Református Hittudományi Egyetem.
Text
Szakdolgozat_SandorM_2023.pdf Repository staff only Download (1MB) |
Abstract
A szakdolgozatom témája a drámapedagógia szerepe a tanárképzésben, valamint egy olyan egyetemi drámapedagógia-tantárgy felépítése-ismertetése, amely egyfelől áttekinti a drámapedagógia elméleti-történeti hátterét, másfelől gyakorlati ismereteket is nyújt az érdeklődő, nyitottabb diákoknak – a kurzus célja, hogy olyan készségeket fejlesszen a tanárjelöltekben, amelyek kiemelten fontosak lesznek tanári munkájuk során, és amelyeket a tanárképzés hivatalos keretei közt nem feltétlenül sajátítanának el. A tanulók megismerkednek a drámapedagógia születésének és térnyerésének körülményeivel, magyarországi elterjedésével és képviselőivel. Megvizsgáljuk a drámapedagógiát, mint alternatív oktatási módszert, jelenlétét a felsőoktatásban, és azt, hogyan válhat a dráma cél helyett eszközzé a tanításban, valamint, hogy mi magának a drámapedagógiának a célja a gyerekekkel, (fiatal) felnőttekkel. A dolgozat egyfelől bemutatja a tantárgy tervezetét, másrészt konklúziókat kíván levonni a már megtartott félévek alapján.
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | drámapedagógia, tanárképzés |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > LB2300 Higher Education L Education > LB Theory and practice of education > LB2361 Curriculum |
Divisions: | Adult Training Centre |
Depositing User: | Sándor Ádám Marton |
Date Deposited: | 27 Jun 2024 07:57 |
Last Modified: | 27 Jun 2024 07:57 |
URI: | http://derep-szd.drhe.hu/id/eprint/2788 |
Actions (login required)
View Item |