Miért (nem) tanulok? A Debreceni Református Kollégium Gimnáziuma diákjainak tanulási motivációs vizsgálata

Szabó, Dóra (2024) Miért (nem) tanulok? A Debreceni Református Kollégium Gimnáziuma diákjainak tanulási motivációs vizsgálata. UNSPECIFIED thesis, Debreceni Református Hittudományi Egyetem.

[img] Text
Szabó_Dóra_Szakdolgozat.pdf
Repository staff only

Download (938kB)

Abstract

Szakdolgozatomban a Debreceni Református Kollégium Gimnáziumának négy általános tantervű és négy tagozatos osztályának a tanulási motivációját vizsgálom. A szakirodalom alapján röviden összefoglalom a tanulási motiváció különböző értelmezéseit, történetét, és a motiválás tényezőit. Ezután az empirikus részben elemzem a felvett adatokat, amelyből arra következtetek, hogy a diákok motivációjában fontos összetevő a szociális tényező, elsősorban a kortársakkal kapcsolatos affektív dimenzió. Ezzel egyenértékűen fontos a tanárokhoz fűződő kapcsolat, amelyben inkább a morális tényező, a mintaadás és a szabálykövetés dominál.

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: tanulási motiváció, Debreceni Református Kollégium Gimnáziuma
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LB Theory and practice of education > LB1603 Secondary Education. High schools
Divisions: Adult Training Centre
Depositing User: Dóra Szabó
Date Deposited: 17 Jul 2024 11:38
Last Modified: 17 Jul 2024 11:38
URI: http://derep-szd.drhe.hu/id/eprint/3037

Actions (login required)

View Item View Item