Pedagógusok értékelési rendszerei és módszerei a legjobban teljesítő OECD országokban

Komporday, Réka (2024) Pedagógusok értékelési rendszerei és módszerei a legjobban teljesítő OECD országokban. UNSPECIFIED thesis, Debreceni Református Hittudományi Egyetem.

This is the latest version of this item.

[img] Text
Szakdolgozat - Komporday Reka.pdf
Repository staff only

Download (1MB)

Abstract

Ebben a szakdolgozatomban a legjobb teljesítmény elért országok oktatására irányul a kutatásom, de ezúttal az iskolai kihívásokkal és célkitűzésekkel; a tanárokra és iskolákra vonatkozó, jelenleg érvényben lévő oktatási stratégiával foglalkozom. Ezen belül különös figyelmet kap a tanárok képzettsége, felkészültsége; valamint az, hogy a legjobban teljesítő országokban miként mérik, értékelik a tanárok és ezáltal az iskolák munkáját, és milyen stratégiákat javasolnak a tanári felkészültség javítására. Szakdolgozatomban mélyebben foglalkozom Európán belül Észtországgal és Finnországgal, valamint Európán kívül Kínával és Szingapúrral, bár Kínával kapcsolatban fontos megemlíteni, hogy a PISA mérések nem az egész országot, hanem összesen négy tartományt reprezentálnak. Hipotézisként bizonyítani szeretném, hogy azokban az országokban, ahol magas pontszámmal végeztek a PISA méréseken, ott a tanárok kiválasztására és felkészítésére, majd továbbképzésére is nagyobb figyelmet fordítanak.

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: tanárok kiválasztása, mérése, értékelése, PISA, tanári felkészültség
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB2832-2844.1 Teaching personnel
L Education > L Education (General)
L Education > LC Special aspects of education > LC5201 Education extension. Adult education. Continuing education
Divisions: Adult Training Centre
Depositing User: Réka Komporday
Date Deposited: 17 Jul 2024 08:04
Last Modified: 17 Jul 2024 08:04
URI: http://derep-szd.drhe.hu/id/eprint/3022

Available Versions of this Item

Actions (login required)

View Item View Item